20 Şubat 2017 Pazartesi

Hazarbaba

Bu yazımda sizlere dağcılık kulübü olarak yaptığımız faaliyetten ve Hazarbaba'dan bahsedeceğim.

Hafta içerisinde "Hazarbaba'da düşüş eğitimi mi yapsak" diye planladık. Planladığımız şeyi gerçekleştiremesekte eğlenceli bir hafta sonu oldu.
18 Şubat sabahı Sivrice'ye giden araçların orada toplaşma kararı aldık. Yalnız zamanlamamız biraz kötüydü. Çünkü o gün Elazığ'da ve bizim araçların kalkacağı yerde miting vardı. 1 saat gecikmeli olarak Sivrice'ye geçtik.
ben ve beşi bir  yerdem 😂
Aktörler: Harun (çömez), Burak, Volkan, Hamza, Ersel
Vakit kaybetmeden Hazarbaba Kayak Merkezi'nin servisini aradık. Kişi başı 5 tl vermemiz karşılığında bizi tesislerin oraya kadar çıkardı. Bir gün sonra kayak yapma planımız vardı bunu kullanarak Ersel gidip telesiyej görevlisi ile konuşup çantaları telesiyejle çıkarmamızı sağladı. Kendisi de beleşten kaymanın keyfini sürdü.  😊 Ersel çantaları telesiyejle tepeye çıkarmaya devam ederken geriye kalanlar olarak biz de kamp yapacağımız alana yürümeye başladık. ilk defa sis olmadan Hazarbaba'yı görebildim ve hava sıcaklığı da 8-9 dereceydi. Şanslıydık 🙏

Kamp yapacağımız alana varınca hemen ikiye bölündük. Erkekler çadır kurmak için hazırlık yaptı ben de yemek hazırlığına başladım.

menüde ev yapımı tarhana ve makarna vardı
Biraz dinlendikten sonra hadi iglo yapalım dedik. Gün batımını da yakaladık. Tam olarak başarılı olmasakta iglo yapımında eğlendik.
bizimki yazlık iglo 😎

bu kemerler onlar için önemli. Biscolata falan birşeyler duydum ama bana göre emekli Mustafa amca gibi olmuşlar 😜
nefis gün batımı

Daha sonra çadırlara dağıldık. Sıcak bir şeyler içip tulumların içine girdik. Uzun bir gece beni bekliyordu. Çünkü hiç uyumadım. Bazen uyursun ama fark etmezsin hiç uyumadım dersin ya. Yok ben cidden uyumadım. Bi ısınamadım arkadaş. Gece boyu burnum ısınmadı, ısıtamadım. Şekilden şekle girdim. Zaten erken uyumaya alışıkta değilim dön dön. Mesanemdeki baskıya en son dayanamayıp gecenin bir yarısı çadırdan çıkma cesareti bile gösterdim. Kafa lambamı takıp bir hışımla çıktım. Gökyüzü o kadar güzeldi ki fotoğraflamak isterdim ama o göt korkusuyla imkansız işimi bitirip çadıra koştum.  Zorunluluklar korkuları yeniyormuş onu öğrendim (zorunluluk: 1- korku: 0) Hamza ise beni kurt sanmış 🐺
Sabah 4'te uyanıp kahvaltı yapıp zirveye çıkacaktık. Ben hiç uyumadım tabi çadırdan çıkmak zor geldi. Diğer çadırdaki arkadaşlar ise bayağı yoğun bir şekilde kahvaltı hazırladılar. Bir şeyler yedikten sonra hazırlıklara başladık, Volkan tembellik yapıp gelmedi bizim 6:52 de kamp alanından yürüyüşümüz başladı. Güneş bize eşlik ediyordu. Kendisini gösterdiği için ona el sallayarak onu selamladım ve ona teşekkür ettim. Yürürken hayvan ayak izleri dikkatimizi çekti sonradan çadır etrafında da aynı izleri gördük ve tilki olduğuna kanaat getirdi arkadaşlar. Gece duyduğumuz seslere rüzgardır dediklerimizden biri meğerse tilkicikmiş 🐾
8:22'de zirveye vardık (2347 m.) ilk defa Hazarbaba'da sissiz bir zirveye şahit olunca keyfini çıkarttık biraz.

dağcılık öyle hahiho kolay bir şey değil, zahmetli ve riskli ama her şey bunun için işte...

arkamdan çekin dedim çünkü havalı falan olur sanmıştım 🙈 salopetin totosunu hesap edemedim 😌
9:00'da  zirveden dönüş yaptık. Bu defa herzamanki rotadan farklı bir yol denedik. 10:52'de kamptaydık. Çadırları eşyaları toplayıp kayak merkezine inişe başladık. Benim inişim biraz zor oldu. Bayağı sıcaktı hem de sanki eşyam artmıştı (?) inerken bayağı bir saydırdım beynime sıçayım (doğada küfretmek serbest 🙈) Ne işim vardı, resmen hamallık bir daha gelmem diye.  Bu dağcılığın altın kuralıdır ve bu lafların etkisi geçene kadar yeni bir faaliyet hazırlanmış olur.
Kayak merkezine geldiğimizde arkadaşlar kayakları kiralayıp telesiyeje yöneldiler. Ben hem yorgundum hem de parasız olduğum için kaymadım. Harun'la ben de oturup dedikodu yaptık. Sinema izler gibi pisti, insanları izledik, sosyalleştik, çantamızda sucuklar kaldı yapamadık malesef. Satılan sucuk ekmeklere inat biz de çıkarıp barbunyalarımızı yedik. Murat abinin tam teşekküllü çantasından çıkan çayı yudumladık, hurma, benim kuru dutlar, hamza' nın getirdiği ceviz ve kuru üzümler biz yediğimiz gibi gelen geçene de ikram etmeyi ihmal etmedik 😂

Burada oturmanın bedelini ağır ödedim. Kış ayında güzelce bronzlaştım, ruj reklamlarında oynayacak kadar dudaklarım şişti. Henüz onu yayınlayacak öz güvene sahip değilim 🙋

Volkan, Ersel, Burak, Hamza ve Harun(çömez) ile faaliyetimiz güzel ve sorunsuz sona erdi. Onların fikrini bilmem ama ben onlarla tekrar bir faaliyet yapmak isterim.

Son olarak da Hazarbaba Kayak Merkezi'nden bahsetmek istiyorum. Önceki işletme sahiplerinden sonra şimdiki işletme sahibi çalışmaya başladı. Yıllardır "servisiniz var mı?" sorusuna hayır cevabını almaktan bıkmıştım. İki yıldır ücretsiz servis hizmeti vermekteler. Alkışlıyorum. 🙏 Bazıları eleştirse de "buraya neden gelirler ki?" diye başka illerden gelmeniz halinde hava alanından sizi karşılama hizmetleri de mevcut. Yapılan tutundurma çalışmalarını eleştirmek yerine destek vermek gerekir. Evet ben de biliyorum süper bir tesis değil çok eksiği daha çok yolu var ama gelişimi ve çabaları da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Sohbet ettiklerimizden iki kayıp gelenler:
- Abi erciyes ya...
- Sarıkamıştan daha kötü...
- Uludağda şöyleydi..
gibi kıyaslamalar yaptılar. Keşke bu kıyaslamalar bu şehirlerin standartları düşünülerek kendi kulvarlarında yapılsaydı daha anlamlı olurdu. Ayrıca kötü bir pist bile olsa, bulunduğunuz ilde hemen kaçamak yapabileceğiniz en azından kayma tutkunuzu bir nebzede olsa giderebileceğiniz bir alan mevcut bunun için başka bir şehre gitmenize gerek yok.
Eğer iyi bir hizmet almak istiyorsanız siz kullanıcılara da iş düşüyor. Şikayet etmek yerine çözüm odaklı olun. Gerekli kişilere beklentilerinizi söyleyip tavsiyelerde bulunabilirsiniz. Kayak tutkunları için tavsiye; mesela biz orada otururken işletme sahibiyle tanıştık daha sonra yüzü tanıdık gelen birisi hoş geldin dedi sonradan stalklayınca Sivrice Belediye Başkanı olduğunu hatırladım. Birebir iletişim kurarak beklentilerinizi söylediğinizde eminim ki güzel geri dönüşler olacaktık.

Güzel bir hafta sonundan geriye kalanlar...🙌